1. Hafta: Öğretim Teknolojisi Temel Kavramlar

 Öğretim Teknolojisi Temel Kavramlar

Temel kavramlar

 insanın duygusal davranışsal ve bilinçsel yaşantılarının değişmesi veya etkilenmesi sonucu öğrenme eylemi ortaya çıkar bu eylemler beynimizin her iki tarafında bulunan uyarıcılar ve tepki gösteren bölümler sayesinde olur

Öğrenmek onu Eko sistemimizde şunlar etkilidir

 1 kanallar

 2 fitreler

3 öğrenme kavramları

4 öğrenimini boyutları diye sıralayabiliriz

Öğrenme türümüzün bilişsel duygusal psikomotor diye üç ana başlıkta toplayabiliriz

Öğrenme sürecimizde belli başlı faktörler vardır bunlar öğrenme ortamı öğretmeni bilgi ve becerileri öğretmenin kişiliği program ve öğretim teknolojileri ve araç ve gereç ve materyalleridir

Temel eğitim kavramları

 

Eğitim

İnsanın davranışlarında kendi hayatında hayatında belli değişimleri yaşaması

İnsanın kendi isteğiyle kendi halinde meydana gelen değişim mi öğrenme diyoruz

İnsanın bunu kendisi yaparken rehberlik eşliğinde yapma yapan kişiler öğretmen diyoruz

Öğretim öğrencileri belli davranışları kazanmak için belli bir düzende planlı yapılan sürekli etkinliktir bir etkinliktir

 eğitim-öğretim her ne kadar birlikte anılsa da birbirinden temelde farkları vardı

Eğitim ömür boyu devam eder ve hayvanları da kapsar öğretim ise sadece insanlar içindir ve belli bir zaman ve belli kişileri kapsar

Eğitim her insanı vs kapsar ve seçme şansımız yoktur ama öğrettin bunun tam tersidir

Bireyim ki bulunduğu ortamda kendi kendine öğrendiği eğitim sistemine informal eğitim

Planlı programlı ve belli bir amaç için yapılan eğitime ise formal eğitim denir

Günümüzde eğitim teknolojilerinin temel amacı şudur

Elektronik ve mühendislik bilimlerinin araç ve gereçlerini öğrenmek ve kullanmayı öğretmek farklı rehber ağlayışları ve yeni teknik öğrenmek

Eğitimin temel ilkeleri vardır bunlar hedef işler konu yöntem gibi başlıklarda toplanır

Öğrenme teknolojisinin belli sıkıntıları veya sınırları vardır

Bunlar kullanımı için emek ve zaman harcanması kullanılan yöntemler yeni öğrenme yollarını ve stratejilerini geliştirmeyi mecbur kılar

Bunun için mesleki gülüşü programları ve gereklit teknik eksiktir

Sistem yaklaşımı

Bir bütünü ve bütünü oluşturan parçaları arasındaki iletişimi inceler

 

Öğrenme öğretme iletişim süreçleri şöyle anlatabiliriz

Üç temel faktör vardır öğretmen yani mesajı ileten

Kanal yani mesajın alıcya ulaşıncaya kadar geçen süreç ve tabii mesajı alan yani alıcı olmak üzere üç bölüme ayrılır bu eylemin sonucunda iki bireyin birbirini karşılıklı olarak etkilemesi sonucu etkileşim ortaya çıkıyo

İnsanın etkileşim araçlarını kullanması onun sürekli birey başka biriyle edebiyat çevresiyle etkileşim halinde olduğunu ortaya koyar bu da öğrenmenin olmazsa olmaz şartlarından bir tanesidir

 sağlıklı bir etkileşimin gerçekleştirebilmesi belli başlığı kurallar vardır bu kurallara uyulduğunda ancak iletişim istenilen sonucu verebilir

Bunlar

dikkati kazanma

 dikkatli uyarma

dikkatli sürdürme dönüt

soru sorma ve yanıtlama becerisi

bilgi temel temsil etme hedeflere ilişkin bilgilendirme diye sıralayabiliriz

 

 

 

 

 

Yorumlar

Yorum Gönder