1. Hafta: Öğretim Teknolojisi Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojisi Temel Kavramlar
Temel kavramlar
insanın duygusal
davranışsal ve bilinçsel yaşantılarının değişmesi veya etkilenmesi sonucu
öğrenme eylemi ortaya çıkar bu eylemler beynimizin her iki tarafında bulunan
uyarıcılar ve tepki gösteren bölümler sayesinde olur
Öğrenmek onu Eko sistemimizde şunlar etkilidir
1 kanallar
2 fitreler
3 öğrenme kavramları
4 öğrenimini boyutları diye sıralayabiliriz
Öğrenme türümüzün bilişsel duygusal psikomotor diye üç ana
başlıkta toplayabiliriz
Öğrenme sürecimizde belli başlı faktörler vardır bunlar
öğrenme ortamı öğretmeni bilgi ve becerileri öğretmenin kişiliği program ve
öğretim teknolojileri ve araç ve gereç ve materyalleridir
Temel eğitim kavramları
Eğitim
İnsanın davranışlarında kendi hayatında hayatında belli
değişimleri yaşaması
İnsanın kendi isteğiyle kendi halinde meydana gelen değişim
mi öğrenme diyoruz
İnsanın bunu kendisi yaparken rehberlik eşliğinde yapma
yapan kişiler öğretmen diyoruz
Öğretim öğrencileri belli davranışları kazanmak için belli
bir düzende planlı yapılan sürekli etkinliktir bir etkinliktir
eğitim-öğretim her ne
kadar birlikte anılsa da birbirinden temelde farkları vardı
Eğitim ömür boyu devam eder ve hayvanları da kapsar öğretim
ise sadece insanlar içindir ve belli bir zaman ve belli kişileri kapsar
Eğitim her insanı vs kapsar ve seçme şansımız yoktur ama
öğrettin bunun tam tersidir
Bireyim ki bulunduğu ortamda kendi kendine öğrendiği eğitim
sistemine informal eğitim
Planlı programlı ve belli bir amaç için yapılan eğitime ise
formal eğitim denir
Günümüzde eğitim teknolojilerinin temel amacı şudur
Elektronik ve mühendislik bilimlerinin araç ve gereçlerini
öğrenmek ve kullanmayı öğretmek farklı rehber ağlayışları ve yeni teknik
öğrenmek
Eğitimin temel ilkeleri vardır bunlar hedef işler konu
yöntem gibi başlıklarda toplanır
Öğrenme teknolojisinin belli sıkıntıları veya sınırları vardır
Bunlar kullanımı için emek ve zaman harcanması kullanılan
yöntemler yeni öğrenme yollarını ve stratejilerini geliştirmeyi mecbur kılar
Bunun için mesleki gülüşü programları ve gereklit teknik
eksiktir
Sistem yaklaşımı
Bir bütünü ve bütünü oluşturan parçaları arasındaki
iletişimi inceler
Öğrenme öğretme iletişim süreçleri şöyle anlatabiliriz
Üç temel faktör vardır öğretmen yani mesajı ileten
Kanal yani mesajın alıcya ulaşıncaya kadar geçen süreç ve
tabii mesajı alan yani alıcı olmak üzere üç bölüme ayrılır bu eylemin sonucunda
iki bireyin birbirini karşılıklı olarak etkilemesi sonucu etkileşim ortaya
çıkıyo
İnsanın etkileşim araçlarını kullanması onun sürekli birey
başka biriyle edebiyat çevresiyle etkileşim halinde olduğunu ortaya koyar bu da
öğrenmenin olmazsa olmaz şartlarından bir tanesidir
sağlıklı bir
etkileşimin gerçekleştirebilmesi belli başlığı kurallar vardır bu kurallara
uyulduğunda ancak iletişim istenilen sonucu verebilir
Bunlar
dikkati kazanma
dikkatli uyarma
dikkatli sürdürme dönüt
soru sorma ve yanıtlama becerisi
bilgi temel temsil etme hedeflere ilişkin bilgilendirme diye
sıralayabiliriz
faydalı bir içerik olmuş
YanıtlaSil