6.Hafta : Dünya’da ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim

 

Dünya’da ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim

 

Öğretim Teknolojisi

Belirli disiplin alanlarına özgü olarak etkili öğrenme düzenlemeleri oluşturmak için amaçlı ve kontrollü durumlarda insan gücü ve insan gücü dışı kaynakları birlikte işe koyarak belirli özel hedefler doğrultusunda öğretme-öğrenme süreçlerini tasarımlama, değerlendirme ve geliştirme eylemlerinin bütününü içeren sistematik bir yaklaşımdır.

 

Eğitim Teknolojisi

İnsanın öğrenmesi olgusunun tüm yönlerini içeren problemleri sistematik olarak analiz etmek, çözüm geliştirmek için ilgili tüm bileşenleri iş koşarak uygun tasarımlar geliştiren, uygulayan, değerlendiren ve yöneten karmaşık bir süreçtir.

 

Uzaktan Eğitim

 

Uzaktan eğitim, yetişkinler ve üniversitelere uzak mesafelerde yerleşik öğrenciler için uygun bir eğitim sistemidir. Daha detaylı olarak şöyle tanımlayabiliriz; öğretici ve öğrenenin fiziksel olarak farklı mekanlarda olduğu, öğrenimlerini kendi hız ve kapasitelerine göre ayarlayarak, eğitim teknolojilerinden yararlanarak, verimli ve kaliteli bir şekilde öğrenme-öğretme etkinliklerini sürdürebilecekleri bir eğitim sistemi olarak tanımlayabiliriz.

 

Avantajları

-Öğrenci merkezlidir

-Fırsat eşitliği sunar

-Fiziksel engelli öğrencilere eğitim olanağı sağlar

-Geniş öğrenci kitlesine eğitim hizmeti sunabilen bir eğitim sistemidir

 

Dünya ‘da ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim

Eğitim gelişmiş ve gelişmekte olan toplumlarda her zaman büyük önem taşır. Çünkü eğitim, bireysel ve zihinsel gelişimin temelini oluşturur. İnternet teknolojisinin eğitimde kullanılmasıyla birlikte “Uzaktan Eğitim” kavramı ortaya çıkmıştır. Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimine baktığımızda bu teknolojinin 1700’lü yıllara kadar uzandığı görürüz. Uzaktan eğitim uygulamaları ilk olarak mektuplar aracılığıyla başlamıştır.

-20 Mart 1728 tarihi ise uzaktan eğitimin gelişimi açısından büyük bir öneme sahiptir. Dünyada;

-1840 yılında İngiltere’de Isaac Pitman tarafından mektupla uzaktan eğitim uygulamalarının başladığı belirtilir.

-Almanya da uzaktan eğitim noktasında öncü ülkeler arasında yer almaktadır. Uzaktan eğitim uygulamalarının temelleri 1856 yılında atılmıştır.

-Fransa’da da uzaktan eğitime önemli ölçüde yatırım yapılmış ve 1907 yılında ilk çalışmalar gerçekleştirilmiştir.

- Rusya’da da bu yıllar içerisinde uzaktan eğitime yönelik farklı proje ve uygulamalar geliştirilmiş ve bunlar halka sunulmuştur.

-Japonya da uzaktan eğitime önem veren ülkelerin başında yer alır. Japonya’nın tercih ettiği uzaktan eğitim modeli İngiltere’ninkine oldukça benzerdir.

- Kanada ise Amerika Bileşik Devletleri’nden esinlenerek kapsamlı bir uzaktan eğitim hizmeti sunmaya çalışmıştır.

Türkiyede;

-Türkiye’de ise uzaktan eğitime yönelik ilk adımlar 1927 yılında atılmıştır.

-Özellikle eğitim kurumlarının fiziki eksikleri uzaktan eğitimin gelişim göstermesini sağlamıştır. Bu sistem zamanla ilk, orta, lise, yükseköğretim derecelerinde de aktif bir şekilde kullanılmıştır.

- Türkiye güncel durumu ise; Türkiye’de internetin sürekli gelişim göstermesi ve web tabanlı uygulamaların uzaktan eğitimde kullanılması daha bilinçli bir öğrenim politikasının güdülmesini sağlamıştır. Böylelikle uzaktan eğitim Türkiye’de bir hayli artmıştır.

 

 

 

Yorumlar