6.Hafta : Dünya’da ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Dünya’da ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Öğretim Teknolojisi
Belirli disiplin alanlarına özgü olarak etkili öğrenme
düzenlemeleri oluşturmak için amaçlı ve kontrollü durumlarda insan gücü ve
insan gücü dışı kaynakları birlikte işe koyarak belirli özel hedefler
doğrultusunda öğretme-öğrenme süreçlerini tasarımlama, değerlendirme ve
geliştirme eylemlerinin bütününü içeren sistematik bir yaklaşımdır.
Eğitim Teknolojisi
İnsanın öğrenmesi olgusunun tüm yönlerini içeren problemleri
sistematik olarak analiz etmek, çözüm geliştirmek için ilgili tüm bileşenleri
iş koşarak uygun tasarımlar geliştiren, uygulayan, değerlendiren ve yöneten
karmaşık bir süreçtir.
Uzaktan Eğitim
Uzaktan eğitim, yetişkinler ve üniversitelere uzak
mesafelerde yerleşik öğrenciler için uygun bir eğitim sistemidir. Daha detaylı
olarak şöyle tanımlayabiliriz; öğretici ve öğrenenin fiziksel olarak farklı
mekanlarda olduğu, öğrenimlerini kendi hız ve kapasitelerine göre ayarlayarak,
eğitim teknolojilerinden yararlanarak, verimli ve kaliteli bir şekilde öğrenme-öğretme
etkinliklerini sürdürebilecekleri bir eğitim sistemi olarak tanımlayabiliriz.
Avantajları
-Öğrenci merkezlidir
-Fırsat eşitliği sunar
-Fiziksel engelli öğrencilere eğitim olanağı sağlar
-Geniş öğrenci kitlesine eğitim hizmeti sunabilen bir eğitim
sistemidir
Dünya ‘da ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Eğitim gelişmiş ve gelişmekte olan toplumlarda her zaman
büyük önem taşır. Çünkü eğitim, bireysel ve zihinsel gelişimin temelini
oluşturur. İnternet teknolojisinin eğitimde kullanılmasıyla birlikte “Uzaktan
Eğitim” kavramı ortaya çıkmıştır. Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimine
baktığımızda bu teknolojinin 1700’lü yıllara kadar uzandığı görürüz. Uzaktan
eğitim uygulamaları ilk olarak mektuplar aracılığıyla başlamıştır.
-20 Mart 1728 tarihi ise uzaktan eğitimin gelişimi açısından
büyük bir öneme sahiptir. Dünyada;
-1840 yılında İngiltere’de Isaac Pitman tarafından mektupla
uzaktan eğitim uygulamalarının başladığı belirtilir.
-Almanya da uzaktan eğitim noktasında öncü ülkeler arasında
yer almaktadır. Uzaktan eğitim uygulamalarının temelleri 1856 yılında
atılmıştır.
-Fransa’da da uzaktan eğitime önemli ölçüde yatırım yapılmış
ve 1907 yılında ilk çalışmalar gerçekleştirilmiştir.
- Rusya’da da bu yıllar içerisinde uzaktan eğitime yönelik
farklı proje ve uygulamalar geliştirilmiş ve bunlar halka sunulmuştur.
-Japonya da uzaktan eğitime önem veren ülkelerin başında yer
alır. Japonya’nın tercih ettiği uzaktan eğitim modeli İngiltere’ninkine oldukça
benzerdir.
- Kanada ise Amerika Bileşik Devletleri’nden esinlenerek
kapsamlı bir uzaktan eğitim hizmeti sunmaya çalışmıştır.
Türkiyede;
-Türkiye’de ise uzaktan eğitime yönelik ilk adımlar 1927
yılında atılmıştır.
-Özellikle eğitim kurumlarının fiziki eksikleri uzaktan
eğitimin gelişim göstermesini sağlamıştır. Bu sistem zamanla ilk, orta, lise,
yükseköğretim derecelerinde de aktif bir şekilde kullanılmıştır.
- Türkiye güncel durumu ise; Türkiye’de internetin sürekli
gelişim göstermesi ve web tabanlı uygulamaların uzaktan eğitimde kullanılması
daha bilinçli bir öğrenim politikasının güdülmesini sağlamıştır. Böylelikle
uzaktan eğitim Türkiye’de bir hayli artmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder